Kundehistorier: Kumij firmaet

Ved Kalas servicerer vi en mangfoldig vifte af kundetyper, der har mindst én ting til fælles - de ønsker alle at skabe deres eget specialdesignede cykeltøj. Disse inkluderer enkeltpersoner, små grupper af venner, klubber, hold, virksomheder, velgørenhedsorganisationer og begivenheder. I vores serie Kundehistorier fortæller nogle af dem os, hvordan vi har hjulpet dem med at opnå deres mål, og fremhæver de aspekter af Kalas' service, som de har nydt mest.


Kumij firmaet har livskraft helt ind til hjertet

 

I vores serie “kundehistorier” fra Kalas fortsætter vi med et interview med projektlederen fra det hollandske firma Kumij, som fik til opgave at bestille cykeltøj i virksomhedens farver til en planlagt tur sammen.

Livskraft er ikke noget, som det hollandske firma Kumij vil pålægge sine medarbejdere. Sport er allerede en del af ledelsens DNA, og Kumij har mange medarbejdere, der løber, går eller cykler. Så det var tid til fantastisk sportstøj i virksomhedens farver. Sådan kom Kalas Holland i kontakt med Kumij.

"Jeg kendte allerede Kalas gennem Snits Cycling Club, en klub baseret nær virksomhedens hjem i Groningen i det nordlige Holland, så da vi ledte efter udstyr til Kumij, tog jeg kontakt. Det fantastiske for os er, at Kalas ikke kun har tøj til cyklister, men også til løberne inden for virksomheden."

Det hollandske firma Kumij organiserede en cykeltur for sine medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.

Til dette teambuilding-arrangement lod Kumij oprette matchende cykel- og løbeoutfits.

Det er Bert Mast, projektleder hos Kumij, et firma der producerer syntetiske materialer af enhver art. Det har en lang historie, men fokuserer i øjeblikket primært på produktionen af vinduesrammer. Med 120 medarbejdere er det et af de største i Holland. Medarbejderne arbejder i produktionen, på kontoret og i salgsafdelingen. Kumij er et ambitiøst og voksende firma. Energi i medarbejderne er af stor betydning for at realisere disse ambitioner.

"Det starter i vores ledelsesteam," siger Bert. "Vi har fanatiske cyklister og løbere i vores bestyrelse, og det fortsætter sådan gennem hele virksomheden. Vi kan også lide at involvere vores kunder i vores sportsaktiviteter. Vi havde allerede lavet en cykelklinik med en professionel cyklist tidligere, og vi gav det nyt liv sidste år, inklusive nyt tøj til medarbejdere og kunder."

Kumij valgte Kalas blandt andet på grund af muligheden for at levere sportstøj til mere end bare de hurtige, 'tætsiddende Lycra'-cyklister. Der er også nogle løsere muligheder, så alle kan vælge det, der passer bedst.

Designholdet modtog nogle instruktioner fra ledelsen og marketingafdelingen, og Kalas' interne designere begyndte at arbejde med stilen og farverne fra Kumij. Tre designprøver blev lavet til gennemsyn.

"Jeg er selv meget praktisk anlagt og kunne hurtigt lide de tre designs," griner Bert. "Men selvfølgelig syntes marketingafdelingen, at det var meget vigtigt, at vi havde præcis de rigtige firmafarver og de rigtige logoer. Faktisk besluttede vi ret hurtigt. Det design, vi valgte, blev derefter finjusteret, så det var helt i tråd med vores virksomhedsidentitet."


Målet med Kumij-teamets cykeltur er at fremme virksomhedsånden, dyrke sport sammen og
nyde hinandens selvskab.

 

For at lette indsamlingen af ordrer har Kalas oprettet en dedikeret online butik eksklusivt for Kumij. Når hver medarbejder er logget ind, kunne de vælge deres foretrukne sæt tøj, lige fra strækbare trøjer til behagelige shorts til forskellige tilbehør.

"Vi ønskede virkelig gode kvalitets-bib shorts med en god chamois. Som cyklist selv ved jeg, hvor vigtigt det er," forklarer Bert. "Endurance 3D chamois, vi valgte, er perfekt. Den er fantastisk til mere rutinerede cyklister, men også lejlighedsvise cyklister kan nyde kvaliteten af denne pude."

Kumij gav en fin rabat til medarbejderne på dette sæt, som straks kunne tilbydes i den online butik.

"Vi ønskede ikke at give tøjet væk gratis, fordi det let kunne føre til spild. Folk har en tendens til at bestille ting, der er gratis, men ikke nødvendige, og så forsvinder det ind i et skab. Det passer ikke ind i vores bæredygtighedsfilosofi," forklarer Bert.

"Men vi vil gerne opmuntre til motion og derfor gøre det så tilgængeligt som muligt. Kalas kunne straks behandle den rabat, som vi som Kumij giver til personalet i den online butik ved hjælp af en voucher. På denne måde kunne medarbejderne fuldføre deres ordre og betale for alt over værdien af den voucher selv. Vi modtog en samlet faktura for alle vouchers. På denne måde behøver vi ikke at afregne noget efterfølgende med medarbejderne. Denne løsning, tilbudt af Kalas, gør vores samarbejde meget ligetil og enkelt."

De endelige forberedelser inden turen er i fuld gang, og der vil være støtte fra holdbilen til rådighed for dem, der uheldigvis får et punkteret dæk.

De endelige forberedelser inden afrejse når også deres højdepunkt blandt deltagerne.

Fordi alle har forskellige krav til sportstøj, kom Kalas til Kumij-afdelingen i Groningen til en tilpasningssession. Kasser fyldt med tøj blev udstillet, som medarbejderne kunne prøve i arbejdstiden.

"Sportstøj er meget personligt," siger Bert. "Mens én person kan lide et tætsiddende outfit, vil en anden måske foretrække en lidt bredere trøje. Vores medarbejdere havde mulighed for at prøve alle mulighederne grundigt. Der var et meget bredt udvalg både til mænd og kvinder. Efter prøvningen var det muligt at angive på en særlig formular, hvilke størrelser og hvilke varer de havde prøvet. Dette gjorde det muligt for vores medarbejdere at gå til onlinebutikken for at placere ordren selv."

Det handlede ikke kun om det udvalgte sæt til cykling. Kalas havde også lavet et udvalg af tøj til andre sportsgrene.

"Ordren kunne leveres til medarbejderens hjemmeadresse, hvilket var meget praktisk for vores sælgere, der ikke er så ofte på kontoret. Dog valgte de fleste medarbejdere levering til kontoret. Der var individuelle pakker til hver medarbejder, der indeholdt deres ordre. Det var meget rart, fordi det betød, at vores personale ikke behøvede at gennemgå hele kasser med tøj for at sammensætte sæt, og der var ingen kaos. Desuden gik ingen ordrer galt. Alt var perfekt."


Man må ikke gå glip af et gruppebillede med de samme holdtrøjer. En håndsoprækning for alle dem, der drager afsted på dagens tur sultne efter pizza!

 

Kumij bestilte ikke kun tøj til sine egne medarbejdere, men også til forretningsforbindelser.

"Vi bestilte også det sæt i forskellige størrelser til vores forretningsforbindelser. Antallet af stykker, vi skulle købe hos Kalas, er lavt, hvilket sikrede, at vi ikke skulle købe for meget ekstra tøj. Og nu hvor designet allerede er der, er en ny ordre en leg," konkluderer Bert.

Kumij-medarbejderne har nu kunnet nyde kvaliteten og komforten fra Kalas i en hel cykelsæson.

"Jeg har allerede modtaget de første spørgsmål om nyt tøj," griner Bert. "Jeg tror, vi snart vil åbne onlinebutikken igen. Leveringstiden er ikke særlig lang, så vi er snart klar til den nye sæson."

Hver til sit. Den ene halvdel af gruppen begiver sig ud på de lokale veje…

...mens den anden krydser de ufærdige stier i skoven.

Når holdånd og arbejdsrelationer styrkes i sadlen…

Glæden ved blot at træde i pedalerne er tydelig at se på alles ansigter.

Bert roser ikke kun kvaliteten af tøjet, men også hele den ubesværede proces, som Kalas tilbød Kumij. Den interne designproces, prøve aftener og den individuelle rådgivning, bestillingerne via den online butik, de individuelle leverancer pr. medarbejder og service med erstatning efter styrt.

"Jeg måtte selv benytte sidstnævnte. Selvfølgelig var det styrt ikke sjovt," siger han med et smil. "Men den professionelle service, som Kalas har tilbudt os hos Kumij, gør det en del mere overskueligt at skulle få et nyt sæt tøj. Der er intet mere givende end at se kolleger sammen i den smukke blå trøje fra vores firma. Jeg ser allerede frem til fantastiske nye cykelture i år," konkluderer han.

Til sidst samles alle for at dele deres oplevelser over velfortjente forfriskninger.

It's not just the cycling jerseys that make an ordinary ride extraordinary...

Historier med lignende temaer

Show more
Kalas-kundehistorier: Appy Days! To innovative brands finder fælles grund

Kalas-kundehistorier: Appy Days! To innovative brands finder fælles grund

Tilpasset design
Interview
Kundehistorier

Vi lærer Kalas’ kunder at kende i vores kundehistorier. Det kan være cykelklubber, men også grupper af venner, events eller virksomheder. Service er vigtig for alle vores kunder, men i tilfælde af Wouter Slotegraaf fra virksomheden Cyql var det endda inspirationen til at tænke videre og opnå et særligt samarbejde med Kalas. Men først til begyndelsen. Hvordan kom den tidligere amatør fodboldspiller Slotegraaf ind i cykling?

Show more
Kalas-kundehistorier: Police Unity Tour

Kalas-kundehistorier: Police Unity Tour

Tilpasset design
Interview
Kundehistorier

Hos Kalas betjener vi en bred vifte af kundetyper, som har mindst én ting til fælles - de ønsker alle at skabe deres eget specialdesignede cykeltøj. Det drejer sig om enkeltpersoner, små vennegrupper, klubber, hold, virksomheder, velgørenhedsorganisationer og events. I vores serie Kundehistorier fortæller nogle af dem, hvordan vi hjalp dem med at nå deres mål og fremhæver de aspekter af Kalas' service, som de havde mest gavn af.

Show more
Kalas-kundehistorier: Durham University Cycling Club

Kalas-kundehistorier: Durham University Cycling Club

Tilpasset design
Interview
Kundehistorier

Hos Kalas betjener vi en bred vifte af kundetyper, som har mindst én ting til fælles - de ønsker alle at skabe deres eget specialdesignede cykeltøj. Det drejer sig om enkeltpersoner, små vennegrupper, klubber, hold, virksomheder, velgørenhedsorganisationer og events. I vores serie Kundehistorier fortæller nogle af dem, hvordan vi hjalp dem med at nå deres mål og fremhæver de aspekter af Kalas' service, som de havde mest gavn af.

Show more
Kalas-kundehistorier: Den spanske by med passion for cykling

Kalas-kundehistorier: Den spanske by med passion for cykling

Tilpasset design
Interview
Kundehistorier

Hos Kalas betjener vi en bred vifte af kundetyper, som har mindst én ting til fælles - de ønsker alle at skabe deres eget specialdesignede cykeltøj. Det drejer sig om enkeltpersoner, små vennegrupper, klubber, hold, virksomheder, velgørenhedsorganisationer og events. I vores serie Kundehistorier fortæller nogle af dem, hvordan vi hjalp dem med at nå deres mål og fremhæver de aspekter af Kalas' service, som de havde mest gavn af.

Show more
Kalas-kundehistorier: Skil dig ud fra mængden

Kalas-kundehistorier: Skil dig ud fra mængden

Tilpasset design
Interview
Kundehistorier

Hos Kalas betjener vi en bred vifte af kundetyper, som har mindst én ting til fælles - de ønsker alle at skabe deres eget specialdesignede cykeltøj. Det drejer sig om enkeltpersoner, små vennegrupper, klubber, hold, virksomheder, velgørenhedsorganisationer og events. I vores serie Kundehistorier fortæller nogle af dem, hvordan vi hjalp dem med at nå deres mål og fremhæver de aspekter af Kalas' service, som de havde mest gavn af.

Show more
Kundehistorier: Drengene i blåt

Kundehistorier: Drengene i blåt

Tilpasset design
Interview
Kundehistorier

Hos Kalas betjener vi en bred vifte af kundetyper, som alle har én ting til fælles – de ønsker at skabe deres eget specialdesignede cykeltøj. Disse kunder inkluderer enkeltpersoner, små grupper af venner, klubber, hold, virksomheder, velgørenhedsorganisationer og events. I vores serie "Kundehistorier" fortæller nogle af dem, hvordan vi hjalp dem med at opnå deres mål og fremhæver de aspekter af Kalas' service, de har haft mest gavn af.

Show more
Kundehistorier: Jagten på Regnbuer

Kundehistorier: Jagten på Regnbuer

Tilpasset design
Interview
Kundehistorier

Hos Kalas betjener vi en bred vifte af kundetyper, som alle har én ting til fælles - de ønsker alle at skabe deres eget specialdesignede cykeltøj. Disse kunder omfatter enkeltpersoner, små grupper af venner, klubber, hold, virksomheder, velgørenhedsorganisationer og begivenheder. I vores serie "Kundehistorier" fortæller nogle af dem, hvordan vi hjalp dem med at nå deres mål og fremhæver de aspekter af Kalas' service, de har haft mest gavn af.

Show more
Kundehistorier: Blandt venner

Kundehistorier: Blandt venner

Tilpasset design
Interview
Kundehistorier

Hos Kalas betjener vi en forskelligartet vifte af kundetyper, der alle har mindst én ting til fælles - de ønsker alle at skabe deres eget specialdesignede cykeltøj. Disse inkluderer enkeltpersoner, små grupper af venner, klubber, hold, virksomheder, velgørenhedsorganisationer og begivenheder. I vores serie Kundehistorier fortæller nogle af dem os, hvordan vi hjalp dem med at opnå deres mål, og fremhæver de aspekter af Kalas' service, som de har haft mest gavn af.

Show more
Cykling som en ny passion for Taťána Kuchařová

Cykling som en ny passion for Taťána Kuchařová

Interview
Kundehistorier

Man vælger ikke en passion for cykling, den vælger dig. Den opsøger nogen, opsluger dem, og så er det svært at slippe væk fra den. En af ofrene for denne passion for cykling var Miss World 2006, Taťána Kuchařová. I foråret satte hun sig for første gang på en racercykel og blev straks opslugt af cyklingens magi. Det er inspirerende at lytte til den entusiasme, som denne spirende cyklist, der har store mål inden for sporten, fortæller om.

Show more
Vælg den bedste pude til dine cykelbukser

Vælg den bedste pude til dine cykelbukser

eshop
Tilpasset design

Et godt par cykelbukser er muligvis enhver cykelrytters vigtigste investering. Puden, også kendt som "chamois" eller "insert", og er det mest vitale element i cykelbukser. Vi bruger kun puder udviklet af den verdenskendte industrileder Elastic Interface. Deres omfattende erfaring og proaktive tilgang til innovation og udvikling, kombineret med brugen af de fineste materialer, sikrer komfort i sadlen.

Show more
Hvordan fungerer produktionen af skræddersyet cykeltrøjer?

Hvordan fungerer produktionen af skræddersyet cykeltrøjer?

Tilpasset design

Har du nogensinde tænkt over: "Hvordan designer jeg min egen cykeltrøje?" Det er faktisk meget nemt at skabe alle former for specialfremstillet cykeltøj. Kalas Sportswear er en producent af skræddersyet cykeltøj og har produceret cykeltøj til hold i over 30 år. Denne artikel forklarer, hvordan produktionen af personliggjort sportstøj foregår, hvad der skal opfyldes, og hvilke trin selve produktionen indebærer.

Show more
Livet i sadlen

Livet i sadlen

Interview

Den 8. maj er ifølge historiske kilder en vigtig helligdag, der markerer Sejrsdagen i Europa. Men hos Kalas har denne dato en anden særlig betydning. På denne dag blev grundlæggeren af vores virksomhed, Čestmír Kalas, født. Og i år fyldte han 80 år.